Articolul se referă la temele:

Obiceiuri proaste vs obiceiuri benefice0

Elena Bâceva, doctor în psihologie, explică de ce e atât de dificil să încep o treabă chiar ”de luni” și cum, totuși, să-ți formezi obiceiuri benefice.

Obiceiuri proaste — oamenii vor să scape de acestea și să-și formeze obiceiuri sănătoase, benefice. Ce reprezintă obiceiurile benefice? Ceea ce ne ridică nivelul vieții. Spre exemplu, consumul regulat al apei sau practicarea sportului, sau abilități de auto-disciplină.

Unele persoane își impun parametri de timp, de exemplu acea expresie legendară "de luni", care de regulă funcționează cu dificultate. Sau gata încep de luna viitoarea sau iată mi-am procurat abonament și voi merge la sală. În cazul multora, aceasta funcționează dificil. Noi vedem parcă scopul și iată încă duminică seara ne gândim că ne vom trezi mai devreme, iar luni fie uităm , fie se întâmplă ceva, o situație excepțională, care ne împiedică să începem practicarea unei activități.

În primul rând, încetați să stabiliți limite stricte. V-a apărut ideea să facei exerciții de gimnastică - nu e neapărat să așteptați ziua să fie luni dimineață. Puteți face exerciții de gimnastică și seara, după ce reveniți de la muncă. Începeți cu intervale mici de timp, nu trebuie să faceți abuz. Dacă aplicați auto-constrângerea, dacă începeți să vă certați, să vă spuneți că dacă nu voi face aceasta atunci nu voi fi eu și așa mai departe — începeți să vă abuzați personalitatea și nu va ieși nimic bun din asta. Doar un conflict interior între bine și rău, alb și negru. Și în loc să dezvolte un obicei benefic, psihicul nostru începe să lupte cu acest conflict, cine pe cine, cine și pentru ce.

Așadar, pentru a dobândi obiceiuri benefice, este nevoie de atitudine pozitivă față de propria persoană, anumite eforturi de voință. Nu așteptață că într-un anumit moment veți dori foarte mult să vă ocupați de ceva anume. De regulă dorința nu e atât de mare, dar există o asemenea percepție — cât de important, cât de necesar și aceasta îmi poate fi de folos. Și fiți consecvenți, acționați logic și încetați să vă mai certați pentru faptul că faceți sau ceva.

Obiceiul este o abilitate, iar pentru a dobândi orice abilitate este nevoie de acțiune și auto-disciplină regulată. Vă doresc ca disciplina dv. să lucreze pentru dv. și la dobândirea obiceiurilor benefice. Precum și să influențeze pozitiv asupra calității vieții dv.


Elena Bîceva

Doctor în psihologie, psiholog practician, gestalt-terapeut, co-fondator al centrului de psihologie "Psychology Prof".

Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Informație de contact

Еlena Bîceva — Psiholog Tel.: 0 690 8-19-73

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu