Apa Buna

Articolul se referă la temele:

Interdicții categorice pentru gravide, pe care multe femei le ignoră0

Interdicții categorice pentru gravide, pe care multe femei le ignoră

Sarcina se împarte în trei perioade, trimestre, care durează aproximativ 3 luni. Fiecare trimestru se caracterizează prin dificultățile sale, prin restricții și chiar interdicții stricte.

Trimestrul I

Trimestrul I durează până în săptămâna a 14-a. În acest răstimp, burta practic poate să nu sufere nicio schimbare, deși dvs. o veți simți foarte bine. Chiar din primele zile de sarcină veți merge mai des la toaletă. Explicația este simplă, uterul a crescut în dimensiuni și începe să strângă puternic vezica urinară.

Dacă ne referim la activitatea fizică, atunci a venit timpul să vă potoliți puțin. Chiar dacă vă simțiți excelent și țineți pasul cu ceilalți, treptat găsiți ocupații mai liniștite. Pilates și yoga se potrivesc perfect. Doar că din săptămâna a 14-a nu trebuie să frecventați nici aceste antrenamente în grupul comun, doar în cele specializate pentru gravide.

Se interzice:

1. Categoric uitați de alergări, sărituri și călărie.

Dacă s-a întâmplat să depuneți efort și să alergați după troleibuz, nu e nimic grav. Important e să excluzi din start alergările regulate. După faza de zbor cu aterizare, organele interne sunt supuse unei lovituri. Mușchii centrului, sub greutatea uterului, se extind și slăbesc. Astfel mențin cu dificultate organele interne la înălțimea cuvenită. Dacă nu vreți să vă alegeți cu o cădere a organelor, atunci excludeți complet alergările. Din aceeași cauză, trebuie să uitați de sărituri și hipism.

2. Excludeți cu desăvârșire ridicarea greutăților.

Dacă vă antrenați în sala de forță, atunci folosiți greutatea proprie. Greutățile suplimentare mari constituie o sarcină FOARTE mare asupra uterului și fătului. Oare merită să riscați?

3. Evitați baia fierbinte și băițele pentru picioare, chiar dacă ați prins o răceală

În timpul băilor fierbinți generale sau doar pentru picioare, se dilată nu doar vasele sangvine ale pielii. Reacționează și vasele sangvine ale altor organe, se poate schimba tensiunea arterială și irigarea cu sânge a uterului. Supraîncălzirea poate provoca hemoragii, care amenință cu avort spontan.

4. Nu exagerați cu exercițiile de flexibilitate

Dacă practicați stretching sau yoga, trebuie să reduceți intensitatea exercițiilor pentru flexibilitate. Cu fiece zi a gravidității crește secreția hormonului relaxină (el participă la pregătirile pentru naștere și conferă elasticitate articulațiilor). De aceea, ele devin mai mobile și riscați să vă alegeți cu un traumatism, cu o entorsă sau luxație. În plus, hormonul relaxează aparatului ligamentar al coloanei vertebrale, respectiv ea are nevoie de fortificarea suplimentară a corsetului muscular.

SUnt benefice:

Mersul, înotul, yoga, Pilates.

Trimestrul II

Trimestrul II durează de la săptămâna a 14-a până la a 26-a a sarcinii (în unele surse poate varia până la săptămâna 24 sau 28, dar asta nu schimbă lucrurile). Se îmbunătățește dispoziția.

Practicarea sportului în trimestrul II al sarcinii va fi benefică. Dar în această perioadă organismul devine leneș, obosiți mai repede și vă trage la somn. Nu e de mirare, or urmează o perioadă când somnul bun va deveni un lux. Aceasta e ca o protecție a naturii și o modalitate de a vă odihni înainte de naștere. În plus, în trimestrul II se formează încă un circuit sangvin, respectiv inima este suprasolicitată. Poate să se manifeste o senzație de istovire și respirație dificilă. Nu vă speriați, faceți mai multă plimbare în aer liber.

Se interzice:

1. Excludeți antrenamentul pentru mușchiul drept al abdomenului

O consecință a unor asemenea antrenamente poate fi diastaza mușchiului drept al abdomenului (separația și distanțarea mușchilor drepți abdominali).

2. Nu vă aplecați așezat spre picioare

Apăsarea burții în consecință poate avea consecințe negative asupra sănătății mamei.

3. Nu efectuați exerciții și asane din poziție culcat pe spate

Uterul mărit comprimă marea venă cavă și mama are o senzație bruscă de slăbiciune și greață, iar copilul – o hipoxie acută (lipsa de oxigen în sânge).

4. Renunțați la exercițiile complicate pentru echilibru, la dansurile pe tocuri și la mișcările bruște cu coordonare complexă

În legătură cu creșterea abdomenului în volum, se schimbă și centrul de greutate al corpului, astfel vă veți simți mai instabilă pe picioare. Nu riscați.

Sunt benefice:

Mersul, înotul, dansurile, Pilates și yoga în grupuri speciale sau antrenamente individuale. Important e să urmăriți pulsul, care nu trebuie să depășească 130 de bătăi pe minut, altfel fătul va suferi de insuficiență de oxigen.

Trimestrul III

Ultimele 3 luni de sarcină sunt considerate cele mai complicate. Apar dificultăți de respirație, edeme, tulburări de somn, dureri de spate; burta voluminoasă și greutatea mărită provoacă un disconfort suplimentar.

Un antrenament ales corect vă va ajuta să depășiți aceste simptome. Anume sportul va deveni salvarea dvs în ultimele săptămâni de sarcină. Toate interdicțiile de până acum rămân în vigoare, dar la ele se vor mai adăuga câteva puncte. Ce nu ați face, nu uitați de puls, care nu trebuie să depășească 110-120 de bătăi pe minut.

Se interzice:

1. Nu faceți abuz de exerciții de stretching, în special pentru partea inferioară a corpului

În trimestrul al III-lea se înmoaie rapid ligamentele și tendoanele, datorită secreției sporite a relaxinei. Respectiv, crește și riscul de traumatisme și luxații.

2. Nu coborâți prea jos în timpul așezărilor, mai ales cu greutăți.

Este un exercițiu care duce la creșterea presiunii asupra mușchilor pelvieni, astfel puteți provoca căderi ale organelor. Este periculos și pentru făt.

3. Nu stați culcat pe spate pe o suprafață orizontală.

Dacă practicați yoga, trebuie să evitați shavasana, chiar dacă instructorii de la noi, din păcate, o recomandă la stânga și la dreapta.

4. Renunțați complet la fitness, dacă în timpul antrenamentelor aveți dureri cu senzație de tragere în partea de jos a abdomenului și în zona lombară, amețeli sau scurgeri cu pete de sânge proaspăt

Acestea sunt simptome ce denotă placenta praevia și amenințarea cu nașterea prematură. Contactați imediat medicul!!

Sunt benefice:

Mersul, înotul, antrenament liniștit pentru a menține flexibilitatea și stabilitatea (sunt potrivite grupurile speciale de Pilates și yoga pentru gravide), exerciții de respirație.

Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Informație de contact

PilatesM Studio — Studio de pilates str. S. Lazo, 34 Tel.: 0 797 2-72-79 www.pilates.md

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu

medpark

Noutățile partenerilor

Parteneri noi

Cele mai interesante

Teme populare a rubricii «Sarcina»

Articole populare a rubricii «Sarcina»